I ove godine proveli smo kreativnu obradu lektire u školskoj knjižnici s ciljem poticanja čitanja i razvijanja ljubavi prema knjizi. Kroz raznolike aktivnosti učenicima se nastojalo približiti književna djela na zanimljiv i poticajan način. Nismo se zadržavali samo na klasičnoj obradi lektire, već je svaka postala prilika za kreativne aktivnosti poput likovnog izražavanja, igre, glume i istraživanja. U nastavku možete vidjeti neke od aktivnosti koje su provedene za pojedina književna djela.

Učenici 2. razreda PŠ Oklaj su lektiru „Stanari u slonu“ obradili na kreativan način, izrađujući origami tehnikom vlastite „stanare“ koji su se simbolično uselili u papirnatog slona. Ova aktivnost povezala je likovno stvaralaštvo s književnošću te potaknula maštovito promišljanje pročitanih priča. Osim kreativnog dijela, učenici su pisali kratke sažetke i obrazlagali zašto im je baš ta priča iz zbirke bila najzanimljivija.

Učenici 3. razreda PŠ Gradac su tijekom obrade lektire „Čudnovate zgode šegrta Hlapića“ istraživali dječja prava i obveze te ih povezivali s konkretnim događajima i likovima iz djela. Za svako pronađeno pravo ili obvezu navodili su primjer iz knjige, a zatim ga ilustrirali crtežom likova ili prizora iz lektire. Na taj su način razvijali kritičko promišljanje, čitalačku pismenost i svijest o pravima i odgovornostima djece.

Učenici 2. razreda PŠ Gradac su na presavijenom listu papira na prednjoj strani izrađivali papirnati lik „Ružnog pačeta“. Unutra su s lijeve strane ispunjavali osobnu kartu lika, navodeći osnovne podatke o liku, što voli i ne voli, što ga veseli i što ga rastužuje, dok su s desne strane crtali njegov lik. Ova aktivnost potaknula je povezivanje pročitanog teksta s kreativnim izražavanjem i pomogla učenicima dublje razumjeti glavnog lika.

Nakon čitanja lektire “Čudesne leteće knjige g. Morrisa Lessmorea”, učenici 2. razreda PŠ Drinovci su izrađivali vlastite mini knjige kojima su simbolično pokazali koliko su priče važne i kako žive u našoj mašti. Osmislili su naslove i ilustrirali naslovnice, a kroz vođeno pisanje stvarali su svoje priče na temelju zadanih pitanja, razvijajući pritom pismene izražajne sposobnosti i kreativnost. Aktivnost je dodatno produbila njihovo razumijevanje kako knjige i priče mogu utjecati na naše osjećaje i živote, baš kao i u samoj lektiri.

Učenici 4. razreda PŠ Gradac su lektiru „Bambi“ obradili izrađujući ekološke plakate s porukama koje potiču zaštitu prirode i suosjećanje prema životinjama. Kroz likovno izražavanje i kreativno oblikovanje poruka razvijali su svijest o važnosti očuvanja okoliša. Pisali su i pisma Bambiju u kojima su izražavali svoje dojmove, suosjećanje i poruke podrške, pokazujući tako razumijevanje teme i povezanost s glavnim likom.


U sklopu obrade lektire „Ježeva kućica“, učenici 1. razreda PŠ Oklaj su izrađivali prstne lutke od papira te na svoj način interpretirali djelo glumeći likove. Svaki je učenik odglumio jednog lika, čime su razvijali sposobnost izražavanja, razumijevanje teksta i kreativnost u pristupu književnom djelu.

Učenici 3. razreda PŠ Oklaj su tijekom obrade lektire „Bijeli jelen“ izrađivali vremensku vrpcu tako da su u svaki okvir unosili važne podatke i događaje iz knjige, što im je pomoglo bolje razumjeti tijek radnje. Uz to su crtali vlastite naslovnice knjige, izražavajući svoje viđenje i doživljaj pročitanog djela.

Nakon zajedničkog čitanja i razgovora o odabranim slikopričama, učenici 1. razreda PŠ Gradac su sudjelovali u stvaranju vlastite slikopriče prema pjesmi Grigora Viteza „Kome kakvu knjigu“. Svaki je učenik dobio nekoliko riječi iz pjesme koje je morao ilustrirati. Ilustracije su potom umetnute na mjesta gdje su te riječi nedostajale u tekstu, stvarajući tako zajedničku, vizualno obogaćenu verziju pjesme. Aktivnost je poticala razumijevanje pjesničkog teksta, suradnju i kreativno izražavanje.

Učenici 4. razreda PŠ Oklaj su sudjelovali u digitalnom escape roomu osmišljenom na temelju lektire “Emil i detektivi”. Kroz rješavanje različitih zadataka, koji su provjeravali njihovo razumijevanje pročitanog teksta, morali su uspješno savladati sve izazove kako bi dovršili igru. Ovaj pristup omogućio je zabavan i motivirajući način provjere čitalačkih vještina te potaknuo aktivno sudjelovanje u analizi djela.

Skip to content